Café Recoffee ligger på Boulevarden i Vejle og har indehaver Gitte Ottesen bag disken.

Café ReCoffee på Boulevarden lukker

Af Pernille Søborg,

 

Efter en relativt kort tid som klimavenlig kaffebar i Vejle er det snart slut for Café ReCoffee på Boulevarden. Indehaver Gitte Ottesen har besluttet at lukke caféen for at søge nye udfordringer. 

 

Sidste dage med kaffe og farvel

Den sidste åbningsdag i caféen bliver onsdag den 1. juli. Herefter rykker ReCoffee ud til Street Art Festival i Vejle, hvor kaffebaren serverer kaffe fra den 2. til 4. juli. Festivalens sidste dag, den 4. juli, bliver samtidig den sidste dag bag espressomaskinen for ejeren. 

 

På de sociale medier sender Gitte Ottesen en varm tak til de mange gæster, der har kigget forbi siden åbningen:

“Tak for jeres besøg. Det har været en fornøjelse.” 

 

Lokalerne søger ny ejer

Lukningen betyder samtidig, at caféens lokaler på Boulevarden nu er ledige. Ifølge ejeren kan de overtages med inventar, hvis en ny lejer bliver godkendt af udlejeren. Der er desuden mulighed for at overtage caféens sociale medier, og beliggenheden byder på to timers gratis parkering lige udenfor. 

 

Bæredygtig kaffebar

Café ReCoffee åbnede på Boulevarden med et koncept, hvor bæredygtighed var omdrejningspunktet. Her blev der serveret økologisk kaffe, genanvendelige kaffekopper lavet af kaffegrums og bagværk med fokus på at mindske madspild. Caféen arbejdede desuden tæt sammen med lokale samarbejdspartnere om både kaffe og bagværk. 

 

Recoffee ligger på Boulevarden i Vejle.

 

 

LÆS OGSÅ OM
Caféerne i Vejle